Mini-recensies van geluisterde audioboeken

Sinds de zomer heb ik en abonnement op Storytel. Het bevalt me erg goed en ik luister best vaak naar een audioboek als ik in het openbaar vervoer zit, of op de fiets. Maar ook als ik bijvoorbeeld aan het koken of opruimen ben. Ik heb de afgelopen maanden een paar audioboeken gelezen en het leek me leuk om hier mini-recensies over te schrijven!

person reading book sitting with cross legs

Simon vs de verwachtingen van de rest van de wereld – Becky Albertalli
Niemand kon de afgelopen maanden meer om Simon heen. Eerst het populaire boek wat iedereen geweldig vond en daarna natuurlijk de super populaire film. Iedereen leek het boek gelezen te hebben, behalve ik. Dus toen ik zag dat het boek als audioboek beschikbaar was, greep ik mijn kans. De hype bleek terecht te zijn. Ik vond het boek heel erg vermakelijk. Daarnaast bespreekt het natuurlijk een relevant en belangrijk onderwerp: uit de kast komen. Dit wordt niet op een dramatische manier aangehaald, maar op een grappige en hartverwarmende manier. Ik ben fan van het boek en gaf het dan ook vier sterren!

Simon vs de verwachtingen van de rest van de wereld koop je voor €17,50 op bol.com.

De voordelen van onbeantwoorde liefde – Becky Albertalli
Toen ik Simon vs had gelezen, zat ik helemaal in die fijne contemporary stijl, dus besloot ik gelijk daarna maar aan een ander boek van Becky te beginnen. Ik vond haar schrijfstijl namelijk super fijn en grappig. Dit keer koos ik voor De voordelen van onbeantwoorde liefde en ik moet eerlijk zeggen dat ik deze zelfs nóg leuker vond dan Simon. Molly, het personage waaruit je leest, heeft nog nooit een vriendje gehad maar ze is wél al heel vaak verliefd geweest. In dit boek lees je over haar avonturen. Ook dit boek heeft weer een fijne dosis diversiteit en ik vond het ook superleuk dat het in dezelfde wereld afspeelt als Simon. Ook dit boek krijgt van mij vier sterren!

De voordelen van onbeantwoorde liefde is voor €17,50 te koop bij bol.com.

Alleen met de goden

Alleen met de goden – Alex Boogers
Alex Boogers is een favoriet op mijn werk, en zelf had ik nog nooit iets van hem gelezen. Dat werd de hoogste tijd vond ik zelf, dus las ik Alleen met de goden. Dit boek gaat over een jongen die opgroeit in een liefdeloos Rotterdams gezin. Zijn vader zit in de gevangenis en zijn moeder houdt niet van hem. Ik vond het echt heel erg mooi geschreven en kon me goed inleven. Je leeft echt mee met de personages. Een prachtig boek dat iedereen zou moeten lezen. Ik gaf het een welverdiende 5 sterren.

Alleen met de goden is voor €12,50 te koop op bol.com.

Verdermeer – Tahereh Mafi
Tahereh Mafi is toch wel één van mijn favoriete auteurs, en daarom kon ik natuurlijk niet achterblijven met Verdermeer. Dit sprookje doet je misschien een beetje denken aan Alice in Wonderland, helemaal omdat de hoofdpersoon ook Alice heet. Toch heeft het ook genoeg verschillen. Alice leeft in een wereld vol magie, en moet haar vader zien te redden uit een vijandige plek. Hoewel het verhaal oorspronkelijk voor iets jongere kinderen is geschreven, vond ik het ook heel vermakelijk om naar te luisteren. Er zitten mooie levenslessen in verwerkt en de wereld is heel bijzonder. Vier sterren!

Verdermeer is voor €17,50 te koop als prachtige hardcover op bol.com.

Ook las ik via Storytel Wees Onzichtbaar, maar hier schreef ik al eerder een hele uitgebreide recensie over. Die kun je hier lezen! Op dit moment ben ik Quarantaine aan het luisteren van Erik Betten, en tot nu toe vind ik het echt een megaspannend boek die ik ook zeker zou aanraden als je van apocalyps-boeken houdt.

Luisteren jullie graag naar audioboeken? Waarom wel/niet?