Parijs #2

Op de tweede dag dat Audun en ik in Parijs waren was het wederom heerlijk weer. We bezochten onder andere de Eiffeltoren en maakten een romantische boottocht!

De dag begon goed met een heerlijk ontbijtje in het hotel. We waren vandaag wel iets later opgestaan, omdat we gisteren best laat naar bed gingen en ook nog een fles wijn hadden gedronken, haha. Gelukkig voelden we daar verder niks van de volgende dag. We namen de metro en aanschouwden de prachtige Eiffeltoren, die in het echt toch echt nog steeds heel indrukwekkend is. We probeerden er nog een selfie mee te maken, maar die mislukte steeds, haha. Audun heeft hoogtevrees en wilde de toren absoluut niet op, maar eigenlijk kwam dat wel goed uit want het was ontzettend druk (en ik ben er vijf jaar geleden al op geweest!). We liepen dus een rondje in het mooie park en daarna vervolgden we onze weg.

De volgende stop van de dag was het Centre Pompidou, die we allebei ontzettend lelijk vonden (sorry not sorry) en daarom heb ik er ook geen foto’s van gemaakt. Wel kochten we een lekkere slush puppy en die dronken we in het zonnetje op. Daarna liepen we van het Centre Pompidou naar de Notre Dame. Onderweg kwamen we een superleuke vintage winkel tegen waar ik een hele leuke jurk paste. Ik heb hem niet gekocht en daar heb ik achteraf echt enorm spijt van. Balen!!

Maar goed, daar is helaas niks meer aan te doen. We liepen dus naar de Notre Dame en kochten onderweg nog een lekker ijsje. De Notre Dame was ook weer heel mooi om te zien, maar er stond een enoooorme lange rij, dus we gingen niet naar binnen. Audun had vooral veel haast om naar de dichtbijzijnde winkelstraat te lopen voor de winkels dicht gingen, maar gelukkig had ik nog net de tijd om een foto te nemen.

Ik was nog nooit in Shakespeare & Company geweest, dé boekenwinkel van Parijs. We hadden wel opgezocht waar die zat, maar toen we van de Notre Dame wegliepen kwamen we hem ‘toevallig’ tegen! Er stond wel een rij buiten en er konden maar een paar mensen tegelijk naar binnen, maar het was het wachten zeker waard! Het was echt ontzettend leuk om eens een kijkje binnen te krijgen. En ze hadden ook YA!

Hierna gingen we shoppen, en geloof het of niet, dat wilde Audun graag en ik niet zo. Maar natuurlijk ging ik wel met hem mee. En eigenlijk was het ook best leuk. Er waren veel winkels die we niet in Nederland hebben en in een superleuk boetiekje kocht ik een heel leuk jurkje. De rest van de middag brachten we dus eigenlijk shoppend door, hoewel we amper iets kochten.

We hadden iets heel leuks gepland voor de avond, dus daarom moesten we een beetje vroeg eten. We kwamen terrecht bij een restaurantje vlak bij de Seine, die een super schattig terras had in een soort binnentuintje. Heel leuk! Het eten was heerlijk en na het eten liepen we romantisch langs de Seine naar Pont Neuf, want daar was de opstapplaats voor de boottocht die we geboekt hadden! Dat was bij het bedrijf Vendettes Pont Neuf en dat raad ik je zeker aan, want als je de kaartjes via internet koopt is het maar €10 per persoon, voor een boottocht van een uur! De boottocht was echt prachtig, want we hadden geboekt rond zonsondergang. Daarnaast hadden we een leuke gids die allerlei dingen vertelde die ik nog niet wist. Ze noemde vooral een heleboel leuke en grappige feitjes. Ik heb bewust heel weinig foto’s gemaakt van de boottocht omdat ik echt wilde genieten, maar hier is er eentje:

En nog een mooie foto van de Eiffeltoren, genomen vanaf het water:

Na de boottocht liepen we naar een plekje op een brug met uitzicht op de Eiffeltoren, want om 22:00 ging de lichtshow namelijk beginnen! Dat is altijd heel leuk om even te zien. Hierna gingen we weer richting ons hotel in Montmatre met de metro, maar voordat we terug naar het hotel gingen, namen we plaats bij een gezellig terrasje om daar nog de dag na te bespreken onder het genot van een glas wijn.

Het was wederom weer een hele gezellige dag en we hadden weer ontzettend veel gezien en gedaan! De dag erna vlogen we al weer terug naar Nederland, maar gelukkig wel pas in de avond. Volgende week vertel ik jullie meer over wat we op onze laatste dag hebben gedaan!

Bien tôt!

2 reacties op ‘Parijs #2

1. Oh die vintagejurk is zo mooi! Jammer dat je hem hebt laten hangen. Balen hé achteraf. Wel grappig om te lezen dit. Mijn vriend ik zouden denk ik ook op die manier door Parijs gaan. Die bezienswaardigheden zijn heel mooi maar al die lange rijen… pf :p gwn fotootje maken van de buitenkant en door naar het volgende 😀

1. Haha, ja! Het scheelt wel echt dat ik al een keer in Parijs was geweest. Anders had ik namelijk echt gebaald dat we niet de Eiffeltoren opgingen, maar nu vond ik het alleen maar fijn omdat het zoveel tijd scheelde!