Films die ik in september in de bioscoop zag | Mini Reviews

Ik heb nu ongeveer een maandje een Pathé Unlimited pas en ik vind het fantastisch. Ik ga elke week wel een keer naar de bioscoop, en soms ook vaker. Ook ga ik naar films die ik anders nooit in de bioscoop zou zien. Eigenlijk waren alle films die ik deze maand in de bioscoop zag leuk, dus leek het me een goed idee om een overzichtje voor jullie te maken!

Related image

The Dark Tower
Deze verfilming van het boek de Donkere Toren van Stephen King vond ik zelf erg leuk. Het is een soort science-fiction en fantasy door elkaar, en hoewel Stephen King onder andere bekend is van zijn enge boeken, was The Dark Tower vooral spannend. Daarnaast viel het me op dat deze film helemaal niet zo lang was, wat eigenlijk best fijn was. Ja, dit is een aanrader!

American Made
American Made vertelt het waargebeurde verhaal van een man die van doodnormale piloot in een drugshandelaar veranderd. Tom Cruise speelt de hoofdrol en hoewel ik zelf niet per se een kaartje voor deze film zou kopen, vond ik hem wel vermakelijk. Mijn vriend vond hem superleuk dus het is zeker een aanrader om met jouw vriend samen te kijken!

Wind River
Dit is een ijzersterke thriller waarin een FBI-agente en jager op zoek gaan naar de daders van een gruwelijke moord op een jong meisje. Hetgeen wat deze thriller zo spannend maakte is dat het verhaal zich afspeelt in een indianenreservaat in de US, en dat het verhaal gebaseerd is op waargebeurde elementen. Ik vond hem echt super spannend en mysterieus. Heel erg leuk, want hier zou ik dus nooit zonder Pathé Unlimited pas heen gegaan zijn!

Gifted
Dit was mijn favoriete film van deze maand! Gifted verteld het aandoenlijke verhaal van Mary, een achtjarig meisje dat hoogbegaafd blijkt te zijn. Ze woont bij haar oom en als bekend wordt hoe slim ze is, moet hij vechten om de voogdij te houden. Een aandoenlijke maar ook sterke film, die je zal doen smelten maar misschien ook een traantje laat wegpinken. (Credits naar de hoofdrolspeelster McKenna, wat een acteertalentje nu al!)

The Hitmans Bodyguard
Deze film zag ik vrijdagavond nog en ik vond hem zóó leuk! The Hitmans Bodyguard gaat over een kat-en-muis-spel tussen verschillende partijen, en heeft als hoofdrolspeler Ryan Reynolds. Als hij nog geen reden genoeg geeft om te kijken: het verhaal speelt zich grotendeels af in Amsterdam en Den-Haag, en is daar ook echt gefilmd. Barry Atsma speelt een best grote rol en ik vond het geweldig om ons landje in zo’n grote film te zien. Ook zit er echt goede humor in. Ik heb me uitstekend vermaakt! Wel vond ik het einde behoorlijk heftig, omdat er iets gebeurt wat me erg deed denken aan een aanslag. Die beelden in combinatie met het zien van je eigen land deden mij wel wat. Echt een goede film dus!

Deze films zag ik dus in september in de bioscoop! Ik hoop in oktober ook weer lekker vaak naar de film te gaan. Films die ik onder andere graag wil zien zijn Tulip Fever, It, Mother, Girls Trip, Stronger en Blade Runner 2049.

Ga jij vaak naar de bioscoop? Welke films heb jij de afgelopen tijd in de bios gezien?

5 thoughts on “Films die ik in september in de bioscoop zag | Mini Reviews

1. Pathé Unlimited is zo fijn hé. Ik zie daardoor zoveel films die ik anders nooit zou gaan kijken. Gifted wil ik ook nog steeds heel graag zien, maar op een of andere manier komen de tijden dat die film draait nooit goed uit voor mij.